Hoe nu verder?
In deze rare tijd vraag jij je misschien ook af: “hoe nu verder? Hoe moet dat mijn bedrijf? Hoe red ik wat er te redden valt?” Je bent niet de enige. Buitenwereld In de buitenwereld, de media, lees je zoveel … Vervolgd
In deze rare tijd vraag jij je misschien ook af: “hoe nu verder? Hoe moet dat mijn bedrijf? Hoe red ik wat er te redden valt?” Je bent niet de enige. Buitenwereld In de buitenwereld, de media, lees je zoveel … Vervolgd
Alle mensen verlangen van nature naar kennis – Aristoteles Ieder mens komt op deze aardbol om zijn of haar potentieel te benutten, om een levensopdracht uit te voeren. Daar geloof ik heilig in. Ik ben daarin niet uniek: ook Aristoteles … Vervolgd
In het eerste artikel over initiatiefkunde kon je de 7 bakens of ‘houvast punten’ vaststellen. Hiermee start de aanpak van je vernieuwingsproces. De vraagstukken in een vernieuwingsproces kunnen heel divers zijn: De organisatie moet veranderen De werkwijze … Vervolgd
Initiatiefkunde: de kunst van het realiseren van ideeën in de werkelijkheid. Projecten slepen zich vaak eindeloos voort. Initiatieven stranden vaker dan dat ze gerealiseerd worden. Herken je dat? Als ondernemer of ondernemende mens heb je een goed idee. En goede … Vervolgd
Een goed idee: als ondernemer heb je daar nog wel eens ‘last’ van. Soms tot wanhoop van je medewerkers. Een continue stroom van nieuwe ideeën helpt so wie so niet om er eentje tot wasdom te laten komen. Maar ook … Vervolgd
Naarmate de professional meer ervaring verwerft, neemt de nieuwsgierigheid toe. (Een ontwikkeld mens ziet meer, hetgeen ook leidt tot meer verrassingen.) Naarmate meer gelijksoortige opgaven zijn vervuld, neemt het inzicht in de verschillen toe, krijgen details meer betekenis. De professional … Vervolgd
Ondernemerschap: als dit een baan was dan zocht ik een andere! Heb jij dat gevoel wel eens? Dat je toe bent aan nieuwe impulsen voor je bedrijf? Of voor jezelf? En het is waar: een baan kun je opzeggen en … Vervolgd
Een merk geeft je product, je dienst, je bedrijf, meer betekenis en waarde. Denk aan Apple, Ikea, Nike: allemaal bedrijven met hele sterke merken. Ze hoeven geen computers, smartphones, kasten, sportschoenen te verkopen. Ze promoten hun merk. En de wereld … Vervolgd
Het hoort erbij: je moet doelstellingen maken voor een nieuw jaar. Waarom alleen aan het begin van een nieuw jaar? Is niet iedere maand, iedere week, iedere dag een nieuw begin? Een onbeschreven blad? Doelstellingen motiveren niet “Doelstellingen zijn ook … Vervolgd
Het mooie van het leven is, dat alles altijd anders loopt dan gepland. En meestal is dat beter dan wat je zelf had bedacht. Ook al voelt het nogal onzeker wanneer je een wegomleiding tegenkomt op de zo zorgvuldig uitgestippelde … Vervolgd