Een website: must-have of nice-to-have?

Een website, vaak één van de eerste zaken die een (startende) ondernemer wil hebben: als je maar on-line bent. Waarom eigenlijk? Krijg je klanten als je een website hebt? Bij mij werkte dat niet en ik weet wel zeker dat dat voor de meesten geldt. Dus dan maar geen website?

Zeker wel, maar je moet aan wat dingen denken.

Zo is een website géén digitaal uithangbord of brochure. Op een website komt je bezoeker iets doen. En het is jammer wanneer je bezoeker of potentiële klant onverrichter zake verder klikt. Denk na over de volgende punten:

  1. Met welke vraag komt je bezoeker?
  2. Wat wil jij dat je bezoeker doet op je site?
    1. Informatie ophalen?
    2. Je blog lezen?
    3. Afspraak maken?
    4. Iets kopen?
    5. Terug komen?
  3. hoe moet je jouw site inrichten om ervoor te zorgen dat je bezoeker het gevoel krijgt dat jij een antwoord kunt geven op zijn of haar vraag?

Met deze drie vragen ga je aan de slag: je maakt een plannetje op 1 A4tje. De volgende stap is het besluit: ga je het zelf doen of laat je het over aan een webdeveloper.

WordPress stelt je in staat tamelijk eenvoudig zelf een website te ontwikkelen en ook te onderhouden. Hoe je dat doet? Je kunt de training ‘Meer klanten met je website’ volgen en aan het einde van dag 2 met een werkende website. Zelf doen heeft als groot voordeel dat je helemaal de controle hebt over je eigen site. Nieuwe foto’s, video, andere tekst, nieuw product, nieuwe look-and-feel zelfs? Je zet alles zelf erop. Jij zit in de drivers seat en hebt de volledige controle over je digitale zichtbaarheid.

Hoe is het met jouw digitale zichtbaarheid gesteld? Doet je website wat je er van verwacht?

25 januari starten we met de introductieworkshop ‘Meer klanten met je website’. Ook al besluit je om toch niet zelf aan de slag te gaan, deze informatie heb je nodig. Want je leert wel waar je op moet letten bij het ontwikkelen van een website.

Zorg ervoor dat jij een verkoopinstrument creëert, dat daadwerkelijk voor je werkt! Lees hier wat eerdere deelnemers van de cursus vonden.

Gerelateerde artikelen:
Meer klanten met je website: utopie? 
Tekst voor je website: hoe pak je dat aan?
Zichtbaarheid: een zaak van invloed

3 reacties

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.