Net zoals vorig jaar, koos ik ook voor dit jaar een thema.
‘do more of what makes you happy!’
Ik zette dat op mijn kerstkaarten en maakte een e-bookje vanuit deze gedachte.
Gezonde groei
Gezonde groei: dat was mijn thema in 2014. En dat is wat ik heb gedaan. Ik ben gegroeid: zowel als persoon als met mijn bedrijf. Mijn dienstenaanbod is klaar, de manier waarop ik dat wil vermarkten is klaar, het is een afgerond geheel.
Een les
Er was nog een belangrijke les. De ‘Wet van de Aantrekking’ kende ik wel. Boeken als ‘The Secret’, ‘Think and grow rich’, ‘Je ongekende vermogens’ heb ik allemaal gelezen. Maar erover lezen en het in de praktijk toepassen zijn toch wel heel verschillende dingen. Want ik zat me suf aan te trekken, maar manifesteren, ho maar. Kortom, ik miste nog een schakel.
Visualiseren
Dat leer je ook: visualiseren is een krachtig gereedschap om dat wat je wilt bereiken al te zien in de werkelijkheid. Alsof het er al is. Vooral voor topsporters schijnt dit goed te werken. En ook topondernemers schijnen hier goed in te zijn.
Ik niet. Mijn gedachten gaan met me op de loop. Als ik probeer iets te visualiseren, gebeurt er van alles in mijn hoofd, maar wat ik wens zie ik niet. Pijnlijk, want dat zou betekenen dat mijn wens waarschijnlijk geen werkelijkheid wordt.
Schrijven
Maar schrijven kan ik wel. Dan kan ik mijn gedachten wel focussen. Dus dat ben ik gaan doen. 30 Dagen lang, dagelijks opschrijven hoe ik me wil voelen die dag. Wat ik wens, alsof het er al is. Die ervaring heb ik opgeschreven in het e-book dat ik hierover schreef: Van wens naar werkelijkheid in 30 dagen.
Resultaat
November was mijn beste maand ooit. Dat was het resultaat van 30 dagen schrijven. Ik stond er versteld van, dat had ik niet verwacht. Zo’n resultaat in zo’n korte tijd: heel bijzonder.
Van wens naar werkelijkheid
Je goed voelen werkt. Of je dat nu bereikt door visualisaties of door schrijven: het maakt niet uit. Het resultaat loslaten, bij jezelf het gevoel opwekken dat je er al bent, dat leidt tot ‘geïnspireerde actie’. En het lijkt alsof je klanten, je resultaten, vanzelf naar je toe komen. Dat is niet zo, je hebt je wens gemanifesteerd.
Gelukkig onderzoek
Geluk en ‘je goed voelen’ is geen spiritueel gezever. Er is wereldwijd heel veel onderzoek gedaan naar wat mensen gelukkig maakt. Er valt veel over te zeggen: wanneer je daar meer over wilt lezen, kan ik je ‘The world book of happiness‘ van harte aanbevelen.
En wat geluk en positiviteit voor je doet? Tegenslag komt iedereen tegen, daar kun je niets aan doen. Maar hoe je er mee om gaat, dat bepaal je zelf. En daar heeft ‘positive psychologie’ vooral toegevoegde waarde. Dus hoe je het ook wendt of keert: je goed voelen is altijd ergens goed voor!
Thema van 2015
Dat brengt me naar het thema voor dit jaar. Zo’n maand als november: daar wil ik er wel 12 van hebben. Dus ik ga door met schrijven. En ik vraag me dagelijks af: wat kan ik doen om me happy te voelen. Wat is het beste dat ik kan doen vandaag?
Hoe kies je nu een thema?
Hoe weet je nu wat je thema is voor dit jaar? Hoe kom je erop? Het is eigenlijk een analyse van het afgelopen jaar. Je denkt na over wat er goed ging en over wat er niet goed ging. Over de doelen die je wel hebt gehaald en wat er niet uit kwam. En je gaat dan na waar dat aan gelegen heeft. Wat waren succesfactoren? Waar lag het aan dat iets niet lukte?
Vervolgens bedenk je jouw doel voor het komende jaar. En je spiegelt dat aan je analyse van het afgelopen jaar. Wat moet je leren, anders doen, op focussen, om je doel realiteit te laten worden? Uit die vraag komt doorgaans je thema wel naar boven. Je krijgt dan helderheid over jouw specifieke aandachtspunt.
Overigens, je ‘goed voelen’ is voor iedereen belangrijk. Ongeacht je thema. Want vanuit angst, depressie, teleurstelling kun je nooit succesvol zijn. Je wens realiseren lukt alleen vanuit flow, vanuit een geïnspireerde aanpak van je thema.
E-book
Kun je ondersteuning gebruiken bij je goed voelen? Je kunt het e-book ‘Van wens naar werkelijkheid in 30 dagen’ hier gratis downloaden. En in de Facebook groep helpen we elkaar bij de inspiratie voor het schrijven. Je bent er van harte welkom.
Wat is jouw thema voor het komende jaar? Weet jij hoe je van wens naar werkelijkheid gaat komen? Heb je jouw aanpak al helder op je netvlies? Laat hieronder een reactie achter!
Gerelateerde artikelen
Wat is je thema voor dit jaar (2014)?
Marketing en mindset: dat heeft toch niets met elkaar te maken?
The world book of happiness
The rise of positive psychology
Geef een reactie