5 tips voor meer structuur in je marketingaanpak

Hamster in molenTijdens de cursussen en in coaching gesprekken komt het steeds weer terug, de vraag hoe meer structuur te krijgen in de marketinginspanningen. Want wanneer je weet wát je moet doen en hoe je het gaat doen, moet je in actie komen. Maar niet slechts één keer. De kracht en het succes zit ‘m in de herhaling en in een consequente uitvoering.

Prioriteiten

Meestal hebben we een heel aantal prioriteiten. Dingen die we willen doen. Waarvan we denken dat het nodig is. Er zijn ook dingen die je moet doen die niets bijdragen aan je succes maar waar je toch tijd in moet stoppen (administratie, factureren, belastingaangifte).

Topprioriteiten

Iedereen kan wel drie dingen bedenken die absoluut noodzakelijk zijn voor succes. Dingen die, wanneer je die achterwege laat, je in de problemen gaan brengen. Voor mij zijn dat:

  1. bloggen
  2. e-mail nieuwsbrief uitsturen
  3. aanwezig zijn op social media.

Ik heb nog veel meer dingen die ik moet doen, maar deze drie zijn echt topprioriteit.

Mijn tips

  1. stel vast welke drie dingen voor jou topprioriteit zijn.
  2. wat is je doel de komende maand.
  3. hoe vaak moet je die topprioriteit doen: dagelijks, wekelijks, 2-wekelijks, maandelijks?
  4. maak een planning voor deze drie dingen, maak ruimte in je agenda, zorg ervoor dat het ook daadwerkelijk gebeurt.
  5. wat is je beloning wanneer je jouw doel hebt behaald.

Wanneer je jouw marketingprioriteiten consequent uitvoert, dan komen er resultaten. Na een maand stel je vast of je het resultaat kreeg dat je voor ogen had. Is dat niet zo: ga dan na of je de juiste prioriteiten hebt vastgesteld. En of je ze goed hebt uitgevoerd.

Want waar het om gaat: doe de goede dingen en doe die dingen ook goed!

Vaak beginnen we met mooie intenties. Maar het versloft in de hectiek van alle dag. Zodat je bezig bent met allerlei schijnbaar belangrijke zaken die uiteindelijk niets bijdragen aan je succes. Met deze tips blijf je de hectiek de baas en werk je consequent aan je resultaten.

Gerelateerde artikelen:
Van niets tot iets: 3 krachtige stappen naar succes
5 stappen om je ingeslapen business weer wakker te schudden
Marketing vanuit je hart: voor zelfstandigen die hun droom najagen 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.