Wat is de meest waardevolle bezitting van je bedrijf?

geplaatst in: Identiteitsmarketing, Inspiratie | 1

waardevolle bezittingWaardevolle bezittingen verstoppen, dat kan best verstandig zijn. Zo moet je geen waardevolle spullen zichtbaar in je auto achterlaten, is het onverstandig om een laptop voor een open raam neer te zetten en hang je een flink slot aan je nieuwe fiets (zeker als je in een grote stad woont).

Er zijn ook momenten dat je die waardevolle bezitting breed moet laten zien.

Dan heb ik het over je eigenheid en authenticiteit. Alweer. Ja. Omdat iedereen die verstopt. Misschien niet in de echte ontmoeting. Maar wel in de digitale communicatie. En dat is dus echt niet slim.

Een kennis van mij schrijft teksten en is nu met haar eigen website bezig. En zit te zuchten en steunen want het is zo moeilijk om iets over jezelf te schrijven. En dat is helemaal waar. Hoe komt dat? Waarom zie je dat voor een ander wel en voor jezelf niet? Wanneer je een lepeltje pal voor je ogen houdt, zie je dat dan scherp? Nee dus. Dat zie je wazig. Zo zie je jezelf ook, wazig.

En daarom is het moeilijk om de echte essentie van jezelf te vangen wanneer je aan de slag gaat met websites en andere communicatiemiddelen. En is het heel verstandig om daar hulp bij te vragen want een ander ziet het wel.

Want anders doe je wat iedereen doet: opschrijven wat je denkt dat je klant wil lezen. En dat werkt dus niet. Want dat doet iedereen al. Dus waar moet die klant dan uit kiezen? Geen idee, dus kiest hij of zij maar niet.

Hoe krijg je die essentie van jezelf dan boven water? Je moet jezelf een aantal vragen stellen:

  • Waarom wil ik dit eigenlijk doen?
  • Wat vind ik er belangrijk aan?
  • Waarom wil ik daar anderen mee helpen?
  • Waarom zou die ander mij moeten kiezen?
  • Wat mist die ander als hij of zij mij niet kiest?
  • En wie mist er iets als ik dit niet zou doen?

Met dit soort vragen help je jezelf dieper door te dringen in je motivatie en drijfveren die je aantrekkelijkheid bepalen. En ga je ook beter begrijpen waarom een ander voor jou zou kiezen. Want hoe dieper jij overtuigt bent van de waarde die je kunt bieden, des te aantrekkelijker je wordt voor je doelgroep.

Je kunt zeggen dat je daarmee je eigen merk ontwikkelt. Of een personal brand. Maakt niet uit hoe je het noemt, het is je meest waardevolle bezit. En het kan niet gestolen worden. Dus je kunt het aan iedereen laten zien, je hoeft het niet op te sluiten.

En kom je er niet uit? Dan bel je mij. Want dat is wat ik doe: het meest waardevolle bezit van mijn klanten uitgraven. En die bevriende tekstschrijfster? die wordt klant.

Welke keuze maak jij als je een leverancier kiest? Iemand die je ‘authentiek’ vindt en die je gelooft? Of wil je gewoon mooie beloftes hebben?

Gerelateerde artikelen

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.