Wanneer is Facebook marketing tijdverspillling? En SEO ook?

Facebook marketingFacebook marketing is hot. The place to be, je bent niet wijs als je er niet druk mee aan de slag gaat. Prima. Want het is een uitstekende manier om zichtbaar te worden bij je doelgroep. Er valt ook veel over te leren:

  • hoe vaak je berichten moet plaatsen
  • waar die dan over moeten gaan
  • hoe je leuke plaatjes kunt vinden en/of maken
  • dat je een doelstelling moet hebben (leads genereren, aanmeldingen voor je maillijst, fans, pagina-likes en nog veel meer)
  • hoe je moet adverteren
  • hoe je doelgroepen kunt creëren
  • en nog veel meer.

En het werkt. Dat is het goede nieuws. Het aantal likes voor je pagina groeit gestaag, je krijgt meer aanmeldingen voor je maillijst, je blog wordt vaker gelezen. Je wordt echt zichtbaar.

En dan SEO: zoekmachine optimalisatie. Dat moet je ook goed voor elkaar hebben. Anders wordt je niet gevonden in Google. En je website moet ook nog eens ‘mobile friendly’ zijn. Ga er maar aan staan.

 Vindbaarheid en zichtbaarheid zijn belangrijk. Geen twijfel over.

Maar dan. Wat gebeurt er nadat je gevonden bent en zichtbaar bent geworden? Uiteindelijk wil je in gesprek komen met mensen voor wie je meer betekenis wilt hebben. Je wilt klanten hebben. Want pas dan heb je echt impact. Dan heeft al die moeite zin gehad.

En vaak verpesten we het in die laatste fase. Dan lukt het nog steeds bijna niet om klanten ‘ja’ te laten zeggen.

Dan komen je communicatievaardigheden om de hoek kijken. Mijn stokpaard van dit moment. Want als ik een ding heb geleerd, is dat je van alles kunt doen aan je marketing, maar als die communicatievaardigheid niet heel goed is, dan doe je veel moeite voor niets.

Zonde hé? Dat vind ik tenminste. Zoveel moeite voor zo weinig resultaat.

En eigenlijk geldt dat niet alleen in je zakelijke leven. Hoeveel mensen worstelen in hun persoonlijke leven niet met kinderen, partners, familie, vrienden? Hoe vaak word je niet teleurgesteld in mensen? Ook dat heeft alles met communicatie te maken. Met hoe we boodschappen aan elkaar geven. Of vergeten te geven.

Ik heb het er al vaker over gehad, over het systeem van BANK. Mijn vorige blog ging over de training die ik daar volgde. En de inzichten die ik daar kreeg.

Het is tijd dat we beter met elkaar gaan communiceren. Voor meer resultaat van alle moeite die we doen. Maar vooral: voor een beter leven met elkaar. Meer impact hebben, fijnere gesprekken voeren, meer harmonie in je relaties.

Hieronder vind je een interview met Jacqueline Moleman. Waarin Jacqueline uitlegt wat BANK is, welke waarde het voor haar persoonlijk heeft gehad en hoe je het ook kunt leren.

In het interview werd het al gezegd: we gaan weer een aantal webinars geven over BANK. In dit webinar ga je ontdekken:
– hoe ook jij een succesvol en prettig gesprek voert
– meer ja’s krijgt in je verkoopgesprekken
– en toch helemaal jezelf kunt blijven
– dat je niet meer hoeft te verkopen als je succesvol kunt communiceren
– en ook meer harmonie in je relaties kunt ervaren.

Op de volgende data kun je er bij zijn:
Donderdag 7 mei om 10 uur: aanmelden doe je hier.

Woensdag 20 mei om 19:30 uur: dit is de aanmeldlink.

Dinsdag 2 juni om 12 uur: voor deze datum meld je je hier aan!

Hoe zou jij het vinden om beter te kunnen communiceren? Fijnere gesprekken te hebben? Je geliefden en vrienden beter te kunnen begrijpen? Laat je reactie hieronder achter!

Gerelateerde artikelen
Communicatie: hoe praat je eigenlijk met een klant?
Waarom zeggen klanten zo vaak ‘nee’? En hoe krijg je vaker een ‘ja’?

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.