Blog schrijven? Waarom zou je….. 5 Redenen waarom je een blog nodig hebt

geplaatst in: Bloggen, Social Media, Website optimalisatie | 4

Waarom zou je een blog moeten schrijven? Nieuwe hype? En je hebt toch al een website…..

Een blog is toch iets heel anders dan een website. Dan bedoel ik niet de techniek erachter maar de inhoud. Een website is een commercieel instrument, je beste verkoper als je het goed doet. Je blog is je marketingafdeling. Hiermee leg je de verbinding met je doelgroep. Want voordat je kunt gaan verkopen wil iemand eerst wel weten of je zijn of haar probleem begrijpt. En dat vertel je in je blog.

 

1. Word de expert op je vakgebied

Een (zakelijke) blog schrijf je om over een bepaald onderwerp een expertpositie op te bouwen. Je bent goed op je vakgebied, dus daar schrijf je over. Jouw lezers weten wat ze aan je hebben, waar jij voor staat.

 2. Personal branding

Het is duidelijk wat jij doet, wat men van je kan verwachten. En dat hoort bij je merk. Jij bent deskundig, je hebt hart voor je zaak want je neemt de moeite erover te schrijven. Met een blog draag je uit waar je in gelooft en welke betekenis jij wil hebben voor je klant. Dat is ook onderdeel van jouw unieke merk.

 3. Hoge impact en groot bereik

Met een blog kun je een grote groep van mensen bereiken. Want door je blog te publiceren op andere websites zoals LinkedIn, Facebook, of gespecialiseerde blogsites word je gezien door veel meer mensen dan alleen je eigen adresboek of mailinglijst.

 4. Het is goedkoop

Een blog maken (op bijvoorbeeld WordPress) is gratis. Je kunt WordPress downloaden op je eigen domein en integreren in je website. Dat is helemaal mooi. Je belangrijkste investering bestaat uit tijd. En wellicht een cursus en dan kun je van start met je marketing.

 5. Van vreemden maak je vrienden

Voordat je zaken kunt doen met iemand ga je door een aantal fasen heen:

• vreemden moeten je leren kennen

• ze moeten je leuk gaan vinden

• en vervolgens gaan vertrouwen

• pas dan wordt iemand (misschien) klant

• en een goede klant wordt ambassadeur van je dienst of product.

Een blog kan voor de eerste twee stappen zorgen, je hoeft niet iedereen eerst in het echt te ontmoeten. Je bereik wordt groter en het kost minder moeite om de juiste mensen te vinden.

En hoe doe je dat dan, een blog maken? Laat hiernaast je e-mail adres achter en ontvang het e-boek over Bloggen direct in je mailbox.

 

 

4 reacties