Waarom bloggen niet voor iedereen geschikt is

geplaatst in: Bloggen, Implementatie, Strategie | 0

Waarom bloggen niet voor iedereen geschikt isIedere zelfstandige heeft een blog nodig: dat is de beste manier om klanten te vinden! Een stelling die je overal tegen komt. En ik vond dat ook: je moet een blog hebben. Geschreven, video, beeld, audio: maakt niet uit als je maar een blog hebt. Een plek waar je jouw gedachtegoed kunt etaleren.

Tegenwerpingen als ‘ik kan niet schrijven’, ‘waar moet ik dan over schrijven’, ‘ik heb er helemaal geen tijd voor’, daar had ik dan ook weinig consideratie mee. Gewoon doen, leren, hulp vragen, tijd voor maken was mijn antwoord.

De nuance

Bij marketingprojecten van grotere bedrijven kijk je, bij de keuze van de juiste marketinggereedschappen, naar de kennis en vaardigheden binnen het bedrijf. Maar ook naar de gebruiken binnen de branche en het beschikbare budget.

Dus om nu te zeggen dat iedere zelfstandige dezelfde marketinggereedschappen zou moeten kiezen, is eigenlijk best vreemd. Ook hier moet je kijken naar kennis en vaardigheden en het beschikbare budget.

Vooral zelfstandigen die vanuit hun kennis en kunde werken zijn gebaat bij een blog. Laten zien waar je voor staat en gaat. Je gedachtegoed uitdragen.

Maar wanneer je een mensen-mens bent of graag op de achtergrond de dingen regelt, dan is jouw favoriete manier van in contact komen een heel andere. Dan wil je liever socializen, netwerken en gesprekken hebben. Je bouwt vertrouwen op via je klanten, die vaak ook heel loyaal zijn. En goede ambassadeurs.

Wanneer wel bloggen?

  • Je draagt graag je kennis over
  • Je hebt veel nieuwe klanten nodig
  • Je hebt een groot bereik nodig

Wanneer gewoon niet doen?

  • Je hebt al genoeg klanten
  • Ze komen via jouw ambassadeurs
  • Je hebt al een brede klantbasis opgebouwd

Soms is het gewoon lekker om te kunnen zeggen dat je iets niet hoeft te doen! Dat je dat gewoon kunt overslaan.

Voor mij is bloggen leuk en nodig. Ik krijg er klanten uit en mensen op mijn email lijst. Maar ik ben dan ook een kenniswerker. Hoe is dat voor jou?  Weet je wat er bij je past?

 

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie gegevens worden verwerkt.