Verleiden op internet. Hoe maak je een website onweerstaanbaar door Aartjan van Erkel
Soms gebeuren een aantal dingen ‘toevallig’ tegelijk en zo ging het ook met dit boek. Mijn website deed weinig, ik leerde iemand kennen die me veel kon vertellen over website optimalisatie en ik las een verslagje over dit boek. Door mijn nieuwe inzichten in website optimalisatie ben ik direct begonnen aan de bouw van iets nieuws in WordPress. De inzichten uit dit boek zijn me goed van pas gekomen!
Tips en inzichten
Want ten eerste schrijft Aartjan van Erkel heel prettig en toegankelijk. Dus het leest al als een trein. Verder is het helemaal niet technisch: al zijn tips zijn heel gemakkelijk zelf toe te passen. De tips gaan over alles wat een bezoeker ziet op je site: het beeld, de tekst, de formulieren, de homepage, productpagina’s. Online gedrag is voorspelbaar. De websitebezoeker kijkt toch vaak anders naar je website dan je dacht.
Inhoud
Hij beschrijft:
- hoe website bezoekers plaatjes bekijken en interpreteren,
- hoe bezoekers tekst lezen,
- taalgebruik,
- welke formulieren werken en welke niet,
- waarom je een ‘call to action’ knop moet plaatsen en waar,
- wat het nu is van cadeautjes geven,
- kijken en wel kopen in een webshop.
Aanrader
Ik vind dit boek een aanrader. In sneltreinvaart komen een aantal inzichten voorbij die je met een nieuwe blik naar je eigen website laten kijken. En je doen afvragen waar je zelf verbeteringen kan aanbrengen. Want wanneer je website het verkoopwerk doet, kan je zelf meer tijd besteden aan dat wat je écht leuk vindt: je vak!
Wanneer je dit boek wil aanschaffen kan dat hier.
3 reacties