Moeiteloze Marketing

Meer resultaat uit je bedrijf met minder moeite?

  • Hoe onderscheid je jezelf van al die anderen die hetzelfde doen als jij?
  • Hoe leg je verbinding met je doelgroep?
  • Hoe vind je de klanten die bij je passen?
  • Hoe ontwikkel je een productprogramma?
  • Welke strategieën moet je eigenlijk gebruiken?
  • Hoe kan je goed gaan verdienen?
  • Hoe laat je jouw marketing voor je werken?
  • En houd je meer tijd over voor de andere dingen in het leven?
moeiteloze marketing

Hallo, ik ben Ingrid Langen. Ik leer ondernemers moeiteloze marketing. Zodat zij in minder tijd meer resultaat realiseren.

Ingrid Langen

Die worsteling met marketing: ben je er klaar mee? Wil jij weten hoe dat moeiteloos kan?

Je hebt een droom. Je wilt doen wat je het liefste doet en daar je inkomen mee verdienen. Je bent deskundig, je hebt een dienst ontwikkeld die je wilt gaan verkopen. Maar je vraagt je af wie je doelgroep nou eigenlijk is. En hoe je die kunt bereiken. Je hebt geen idee hoe je klanten moet vinden en verkopen zie je tegenop.

Je doet van alles: je gaat netwerken, je gaat berichten posten op social media. Je staat eens op een beurs en je gaat eens naar een event. Het kost allemaal veel tijd en levert eigenlijk heel weinig op.

Je inkomen is net een achtbaan. Soms loopt het best goed en je denkt 'het is gelukt, nu gaat het goed'. En dan stort het weer in en blijven de klanten weg.​

Hoe kan dat nou? Wat doe je verkeerd? Wat moet er anders zodat je wel genoeg klanten krijgt? Wat moet je doen om een welvarend bedrijf te ontwikkelen?

Hoe zou het zijn als: 

  • je gewoon leert hoe je dit moet doen?
  • op een manier die bij je past?
  • zodat jouw wens werkelijkheid kan worden?

Je hoeft geen geboren ondernemer te zijn om een succesvol ondernemer te worden. Marketing en verkoop zijn vaardigheden die je gewoon kunt leren. Er is iets dat je nog niet weet.

Marketing en verkoop zijn vaardigheden die je gewoon kunt leren. 

Wat is het geheim van Moeiteloze Marketing? Veel ondernemers denken niet echt na over hun marketing wanneer ze starten met hun bedrijf. Misschien was dat bij jou ook wel zo. Want je bent zo enthousiast over je nieuwe start in het leven (want dat is het eigenlijk wel), dat je er niet bij stil staat dat er ook mensen moeten zijn die jouw product of dienst willen kopen. Er zijn een 4-tal vaardigheden die je nodig hebt voor moeiteloze marketing. 

1: zorg ervoor dat je een pakkende marketingboodschap hebt.

2. ken het verlangen, de vraag, het probleem van je doelgroep.

3. weet hoe je verbinding kunt maken met je doelgroep.

4. maak een systeem van marketinggereedschap waarmee je jouw doelgroep kunt bereiken.

Deze 4 vaardigheden zijn de belangrijkste sleutel naar moeiteloze marketing en het succes van je bedrijf.

Marketing gaat over het creëren van waarde

Met je marketing creëer je authentieke waarde voor je klant!

Waardevol of waardeloos?

Veel mensen voelen weerstand bij het woord 'marketing'. En bij 'verkoop'. Dat heeft vooral te maken met de associaties die je bij die woorden hebt. Je denkt dan aan 'door de strot duwen', of 'iemand iets aansmeren'. Herken je dat?

Heb jij stiekem ook het gevoel dat marketing en verkoop eigenlijk niet nodig zou moeten zijn voor jouw dienst of product? Dat die dienst zo waardevol is, dat het vanzelf spreekt? Dat het voor die klant zo klaar als een klontje zou moeten zijn om met jou in zee te gaan?

​Toch werkt dat niet zo - het is jouw taak om alle weerstand en obstakels bij je potentiële klant weg te nemen. Pas dan kan en wil je potentiële klant 'JA' tegen je zeggen.

Die weerstand, ik herken het wel. Ik vond (en vind het nog steeds!) best lastig. Want wanneer iemand 'nee' tegen je zegt, ook al gaat het om een zakelijke overeenkomst, dan voelt dat toch als een afwijzing. En daar houdt niemand van. Je kunt je door die angst tegen laten houden. Maar hoeveel komt er dan terecht van je droom? Hoeveel betekenis heb je dan? Niets toch? 

Dus leren om gaan met die weerstand is de eerste stap. Daar overheen stappen, dat voor lief nemen, want het hoort erbij.

Al kun je de kans hierop wel zo klein mogelijk maken!​

​Met goede (moeiteloze!) marketing maak je die kans op afwijzing heel klein - omdat je je doelgroep goed kent, een top aanbod voor ze hebt en ze goed weet te bereiken. Dan heb je de stap naar een 'JA' al veel gemakkelijker gemaakt.

En dan nog zo'n hindernis: veel mensen hebben het idee dat ze niet meer zichzelf kunnen zijn als ze aan de slag gaan met marketing en verkoop. Dat ze zich anders moeten voordoen dan ze zijn. Of dingen moeten gaan doen die ze helemaal niet leuk vinden.

Niets is minder waar. Het gaat er juist om dat je een systeem leert dat past bij jou!​

​Marketing werkt alleen als je authentiek bent, volkomen jezelf - wanneer jouw marketing helemaal past bij jouw stijl van communiceren, bij jouw persoonlijkheid, dan kun jij jouw boodschap volkomen natuurlijk overbrengen. Dan voel je je daar helemaal vertrouwd mee.

Met Moeiteloze Marketing

  • Maak je je onderscheidend van je concurrenten.
  • Bereik je je doelgroep met een aansprekende boodschap
  • Creëer je het aanbod waar je doelgroep hebberig van wordt.
  • Heb je een  marketingsysteem dat voor jou werkt en waar je je goed bij voelt.
  • Zorg je voor gezonde groei voor je bedrijf en creëer je een goed inkomen voor jezelf.

In de online training 'Moeiteloze Marketing' leer je stap voor stap hoe je dit doet.

Met deze online training bespaar je jezelf jaren tijd aan uitproberen en mislukken. Want je kunt het natuurlijk allemaal zelf uitvinden. Maar hoe snel gaat dat? Hoe leuk is het nog, dat vallen en opstaan? Of wil je gewoon de snelweg naar jouw doel en succes pakken?

In deze training leer je het systeem van Moeiteloze marketing. Geen marketing- en verkooptrucjes, maar een systeem dat past bij jouw communicatiestijl en persoonlijkheid. 

Wat ga je leren in deze online training?

  • Hoe je jezelf onderscheidend positioneert aan de hand van 6 vragen.
  • Hoe je een doelgroep vindt die bij je past.
  • Hoe je er achter komt welk verlangen jouw doelgroep heeft.
  • Hoe je een marketingboodschap formuleert.
  • Hoe je een strategie opstelt om je doelen te bereiken.
  • Hoe je een marketingsysteem ontwikkelt dat bij je past.
  • Hoe het online marketingmodel in elkaar zit en wat jij daar mee kunt doen en bereiken.
  • Hoe je van een website een digitale verkoper maakt.
  • Hoe je social media integreert in je marketingactiviteiten.
  • Hoe je een marketingplanning maakt, zodat je er niet meer over na hoeft te denken.

De online training: Moeiteloze Marketing

Deze training kun je in je eigen tempo, in je eigen tijd, uitvoeren. Je kunt op ieder moment beginnen.

De training bestaat uit 3 uitgebreide werkboeken. De opdrachten in de werkboeken samen, vormen aan het einde jouw totale marketingplan.

  1. 3 werkboeken: de opdrachten in ieder werkboek vormen samen een compleet marketingplan.
  2. 6 Trainingsvideo's: in iedere video wordt een onderdeel uit de werkboeken uitgelegd en verduidelijkt. Zodat je de opdrachten moeiteloos kunt uitvoeren.
  3. Live Q&A sessies: de informatie uit de training wordt nog een keer uitgelegd en je kunt je eigen vragen stellen.

online training

Hoe ziet het trainingsprogramma er uit?

De 3 werkboeken

Deel 1: Waardecreatie

  • Mindset bepaalt voor 90 % je succes. Hoe creëer je zo’n succesvolle ondernemersmindset?
  • Waar sta je voor en waar ga je voor? Wat is jouw ‘waarom’?
  • Welke betekenis heb jij voor je klant?
  • Hoe 6 krachtige vragen jou helpen om je te onderscheiden van al die anderen die hetzelfde doen als jij.
  • Hoe maak je een keuze voor je doelgroep en waarom zou je dat doen?
  • Waar moet je aan denken als je een niche gaat kiezen?
  • Hoe weet je welk probleem van je klant je oplost en waarom is dat belangrijk?
  • Hoe schrijf je een pakkende marketingboodschap die de kapstok wordt voor al je marketingverhalen?

Aan het einde van deel 1 ken jij jouw waarom,  je doelgroep en je marketingboodschap. Je weet hoe jij je het beste kunt profileren bij die doelgroep.

Deel 2: Strategieontwikkeling

online training
  • Wat is dat, een marketingstrategie?
  • Hoe helpt zo’n marketingstrategie je bij de groei van je onderneming?
  • Hoe doe je dat, een strategie ontwikkelen?
  • Hoe stel je doelen: op een manier die inspirerend is? (Dit gaat veel verder dan SMART!)
  • Doel en strategie zijn twee kanten van dezelfde medaille: hoe maak je daar een goed werkend plan van?
  • Hoe maak je slim gebruik van alle kennis die je hebt op je vakgebied?
  • Waarom heb je daar een productprogramma bij nodig?
  • Hoe zorg je voor meerdere bronnen van inkomen?
  • Hoe stel je een goede prijs vast voor je product of dienst?

Aan het einde van deel 2 heb jij een reisplan ontwikkeld om je doelen te bereiken. Je weet wat je moet gaan doen en waar je aan moet werken.

Deel 3: Het  marketingsysteem

online training
  • Wat is een marketingsysteem eigenlijk en waarom heb je dat nodig?
  • Wat zijn de 4 fasen van het verkoopproces?
  • Wat is het online marketingmodel?
  • Hoe maak je van je website je digitale verkoper?
  • Hoe schrijf je een aantrekkelijke homepage?
  • Waarom is je ‘over mij’ pagina belangrijk?
  • Waar moet je aan denken bij salespagina’s?
  • Hoe creeer je een publiek met je blog en waarom zou je dat doen?
  • Hoe werkt email marketing en waarom zou je het doen?
  • Hoe gebruik je social media in je marketingsysteem?
  • Wat doe je aan offline activiteiten?
  • Hoe implementeer je jouw marketingsysteem?
  • En hoe zorg je er voor dat je het ook echt gaat doen?
  • Hoe maak je een planning zodat je gestructureerd en consequent aan je marketing werkt?

Aan het einde van deel 3 heb je alle activiteiten die nodig zijn, om je doelen uit deel 2 te bereiken en die passen binnen jouw strategie, gevat in een marketingsysteem. Je hebt dat systeem in een planning opgenomen zodat je er niet meer over na hoeft te denken, je gaat het gewoon uitvoeren.

De online lessen

6 Video lessen ter ondersteuning

De online training kun je op ieder moment starten. Dat is heel flexibel. Dat is het voordeel. Helemaal alleen, thuis, een volledig marketingplan uitwerken kan een hele opgaaf zijn. Daarom krijg je ook een 6-tal ondersteunende online lessen over de belangrijke onderwerpen in deze cursus. Je krijgt toegang tot de pagina waarop de video’s van deze lessen staan. Ik zet er regelmatig video’s bij over nieuw onderwerpen.

De onderwerpen van de 6 online lessen:

  1. Identiteit, doelgroepen en de marketingboodschap
  2. Strategie en doel
  3. Productprogramma en verkooptrechter
  4. De website
  5. Social media
  6. Implementatie, planning en evaluatie

Q&A sessies

In de Q&A sessies (al opgenomen) wordt de materie nog een keer, op een andere manier, uitgelegd. Er werden vragen gesteld die jou ook weer verder kunnen helpen. Het belangrijkste bestanddeel van leren is herhaling. En dat op steeds een andere manier.

Besloten Facebook groep

Als cursist krijg je ook toegang tot de besloten Facebook groep Moeiteloze Marketing. Hier kun je ook vragen stellen aan mij of aan groepsgenoten. Hier kondig ik ook speciale webinars aan, exclusief voor cursisten. Deze webinars komen later ook beschikbaar op de video pagina.

Wat zeggen anderen?

John Doe UI/UX Designer

“Ingrid is een ervaren professional, een verrassing en verademing in marketing-land. Samen zijn we op zoek gegaan naar mijn marketing-identiteit en hebben we een marketing methode gevonden die bij mij en mijn doelgroep past. Ingrid is oprecht, echt en werkt uit haar hart. Met een voor mij geweldig resultaat. Dankjewel Ingrid!"

Jacqueline Moleman
- Business en Executive Coach bij Exceed Expectations

“Pas de vorm van marketing toe die bij je past...”

“Als je bij Ingrid je marketing laat doorlichten weet je zeker dat je dit voortaan veel meer prioriteit gaat geven. Marketing is nu een onderdeel van mijn dagelijkse werk geworden en als zodanig ben ik het ook veel leuker gaan vinden.”

Jip Driehuizen
- Beweging.tv
John Doe UI/UX Designer
John Doe UI/UX Designer

“De essentie van je bedrijf op slechts 1 bladzijde”

"Het identiteitsmodel van Ingrid Langen is werkelijk geniaal! Geen saaie lappen tekst meer, maar in een oogopslag een helder overzicht van je motivatie, identiteit, producten en doelgroep. Kortom, de essentie van je bedrijf op slechts een bladzijde! Van het identiteitsmodel heb ik meer profijt gehad dan alle andere bestaande marketingmethoden. Niet alleen voor jezelf vormt dit model een uitkomst, maar ook voor zakelijke relaties die inzicht willen hebben in jouw bedrijfsmodel is deze aanpak onmisbaar.

Georgina Siwabessy
- Founder of Rosalina Nacken B.V.

Ja, ik wil deze training!

Je kunt ervoor kiezen om, naast het zelfstandig werken, ook coachingssessies te boeken of een  hele dag intensief samen te werken. Het is waardevol om te kunnen sparren en advies te ontvangen: het voorkomt dat je vastloopt in je eigen verhaal.

Meld je aan door op 'BESTELLEN' te klikken. Je komt dan bij het aanmeldformulier. Na betaling ontvang je de werkboeken in je mail (pdf’s) en toegang tot de online lessen op de website.

BASIS

online training.

Online training

  • 3 werkboeken
  • 6 videolessen (ca. 45 min.)
  • Q&A sessies
  • template Marketingplanning
  • BONUS 1: training over het geven van webinars
  • BONUS 2: training over het gebruik van Mailchimp

€ 497,00 (excl. BTW)

John Doe UI/UX Designer

Ingrid heeft mij op het juiste pad van marketing gebracht voor mijn bedrijf. Nog iedere dag heb ik plezier van haar tips en scherpe vragen!"

Judith Porcelijn
- Sterke School

Als coach heb ik me vooral op de inhoud ontwikkeld, maar liep vast in mijn ondernemerschap. Ingrid heeft een brede blik op tal van elementen die te maken hebben met marketing. Die worden optimaal aangeboden in de training."

Maritha van Osch
- Het Nieuwe Nu
John Doe UI/UX Designer

Ingrid Langen
Ingrid Langen
Creator van Moeiteloze Marketing

Over mij

Deze marketingtraining heb ik met veel liefde, zorg en toewijding voor je in elkaar gezet. Ik heb daarbij geput uit mijn jarenlange marketingervaring op het gebied van merkontwikkeling. Die ervaring heb ik aangevuld met de nieuwste inzichten in 'nieuwe marketing'. 

Marketing gaat over verbinding leggen met je doelgroep. Het gaat over het creëren van waarde uit de (vak)kennis en deskundigheid die je al hebt. Ik wens je daar ongelooflijk veel succes bij. Haal het beste uit jezelf, bedien je klant met toewijding en zorg. Dan volgt de goede verdienste ook.

Garantie

Wanneer je na ontvangst van het eerste werkboek en de eerste videolessen niet tevreden bent, ontvang je je geld terug.