Besteed je marketing uit, besteed je tijd aan je klanten!

Herken je dit:

  • wanneer je het druk hebt met je klanten heb je geen tijd voor je marketing
  • je voelt veel weerstand bij je eigen marketing
  • alle dingen die je moet leren voor je marketing: het kost zoveel tijd (en geld!)
  • Facebookmarketing, Linked-In, WordPress, Mailchimp: leren hoe dat allemaal precies werkt kost steeds meer tijd
  • zichtbaar worden online wordt steeds ingewikkelder door de techniek en doordat er zoveel anderen actief zijn

En eigenlijk wil je:

  • werken met je klanten en in je eigen vakgebied
  • efficiënt en effectief omgaan met je tijd
  • focus hebben op de kern van je zaak
  • meer tijd hebben voor familie, gezin, hobby’s, vrijwilligerswerk

Je bent het zat om het wiel opnieuw uit te vinden en steeds een beginner te zijn in weer een nieuwe marketinghype. Er zijn mensen die dit beter kunnen dan jij. In minder tijd. En het nog leuk vinden ook.

Alles zelf doen

Heb jij dat ook gedaan? Die Facebook marketingtraining? Meegedaan aan het programma hoe je jouw eigen online programma maakt? Een LinkedIn training gekocht? Je eigen WordPress website gebouwd? Het is een gegeven dat 70 % van de mensen nooit begint aan al die (online) trainingen. Jij misschien ook niet. Of je begint wel maar maakt het niet af. Je loopt tegen (technische) problemen aan. Geen idee hoe je het moet oplossen. Je verliest de interesse want het is je vak niet.

Grootste marketingprobleem

Het grootste probleem voor iedereen die aan de slag gaat met haar eigen marketing, is het gestructureerd, consistent en consequent uitvoeren van alle activiteiten. Zo’n gestructureerde aanpak is noodzakelijk om resultaten te behalen. Maar dat doen en volhouden voor je eigen bedrijf kost 1) veel tijd en 2) veel aandacht die je liever besteedt aan klanten. Dan vallen de resultaten tegen. Je hebt niet het aantal klanten dat je zou willen. En je verliest de moed, je raakt verveeld door al die suffe Facebook posts of je verliest jezelf totaal in de social media. Je weet niet meer waar je blog nu weer over moet gaan. De inspiratie verdwijnt en je motivatie ook.

 

online marketing services

Uitbesteden

Het is tijd om je (online) marketing activiteiten uit te besteden. Want productief zijn voor een ander gaat iedereen veel beter af dan productief zijn voor jezelf. En vraag jezelf eens af: wanneer ben jij het meest waardevol? Wanneer je zit te ploeteren op je eigen marketing? Of wanneer je jouw beste kennis en kunde gebruikt voor je klanten? Dan is ‘dat moet je zelf toch kunnen’ niet zo’n handige gedachte.

Online marketing wordt steeds ingewikkelder: er kan steeds meer, maar dat vraagt ook meer kennis en inzicht van hoe je al die online marketing gereedschappen dan het beste inzet.

Niet voor mij

Je denkt misschien: dat uitbesteden daar ga ik over nadenken als ik groot ben en veel klanten heb. Nu doe ik het zelf wel. Dat is een beetje kip en ei. Het is een bekend feit dat heel succesvolle mensen alles, dat niet tot hun kern behoort, uitbesteden aan anderen. Aan experts. Nu hoeft dat grote succes misschien niet voor jou. Dan komt de vraag van hierboven om de hoek kijken: wanneer ben jij het meest waardevol?

Zelf doen geeft ook een gevoel van controle: dat je het allemaal zelf in de hand  hebt. Is dat ook terecht? Je brengt je auto naar de garage voor onderhoud. Daar denk je niet eens over na, dat je dat zelf zou willen doen. Dat is voor vakmensen. We zijn inmiddels gewend om veel zelf te doen: je reis boeken deed je ‘vroeger’ via een reisbureau. Nu breng je zelf uren op internet door om de goedkoopste vlucht, het beste hotel, te kunnen boeken. In de jaren zeventig werd het doe-het-zelven in huis gebruikelijk: de bouwmarkten schoten als paddenstoelen uit de grond. We werken met z’n allen steeds korter, zijn steeds drukker en steeds meer gestrest.

Het is tijd voor meer resultaat, met minder moeite in minder tijd!

Online marketing services

Uitbesteden aan experts dus, die online marketing. Aan mensen die het leuk vinden om te doen. Die met jou aan tafel zitten om je strategie vast te stellen. Want daar start het succes: met een goede strategie. Wat is je doel? Welke middelen zijn er nodig en beschikbaar?

Vervolgens kijken we wat je zelf kunt en wilt doen en wat wij voor je overnemen. Ik zeg ‘wij’ want ik werk samen met een team van experts op het gebied van social media, email marketing, webbouw en grafische vormgeving.

Maandelijks evalueren we de voortgang en de resultaten. Zijn we op de goede weg? Of is er bijsturing nodig?

Voor wie?

  1. Je bent een zelfstandig professional met een missie. Je hebt het druk met klanten en te weinig tijd voor je marketing. Doordat je marketing niet gelijkmatig doorloopt heb je steeds perioden met veel en daarna weer te weinig klanten.
  2. Je hebt een onderneming met personeel, maar niemand is echt gespecialiseerd in marketing. Je wilt je bedrijf online presenteren maar hoe doe je dat? Alleen een website is niet (meer) genoeg. Er is meer nodig. Maar wat?

Wat kost dat eigenlijk?

Dat hangt van jezelf af. Je betaalt per uur. Het tarief is afhankelijk van de gevraagde dienst. Wanneer je veel tijd nodig hebt, betaal je dus meer. Wanneer het niet zo uit komt, dan schakel je terug in de gevraagde diensten. Je krijgt een wekelijkse update van de verbruikte uren. Zodat je geen verrassingen hebt aan het einde van de maand.

Meer weten? Maak dan een afspraak voor een kennismakingsgesprek.

strategiegesprek